Список форумов Проблеми чорнобильців Загальні питання чорнобильців Госбюджет-2010: решения правительства теперь выше закона!

Госбюджет-2010: решения правительства теперь выше закона!

Крім пенсійних
alexsheva Аватара пользователя
участник

Сообщения: 175
Откуда: Alexandriya

Принятый сегодня, 28.04.10 г, парламентом Украины (но еще не подписанный Президентом) Закон о госбюджете на 2010 год, который вступит в силу в день его опубликования, но будет применяться с 1 января 2010 года (за исключением отдельных положений), предусматривает особые права для Кабинета Министров.

Изображение

Так, согласно пункта 7 "Прикінцевих положень" Закона, правительство может принимать решения по пересмотру некоторых размеров выплат, определенных законодательством, а также иными законодательными актами, предусматривающими дополнительные расходы государственного и местного бюджетов.

Этим же пунктом прямо записано, что "ныне действующие нормы законодательных актов" (а к ним нельзя не отнести законы) применяются только в том случае, если они не противоречат указанным решениям Кабинета Министров.

Таким образом, Законом о бюджете стали не только устанавливать порядок налогообложения, но определили и новую иерархию нормативно-правовых актов в нашей стране.

Ольга Жога, ЛІГА: ЗАКОН
...Сбит с ног - сражайся на коленях, идти не можешь - лежа наступай. В.Ф. Маргелов

Сообщение 04-05-2010, 13:37
mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
alexsheva писал(а):
Законом о бюджете стали не только устанавливать порядок налогообложения, но определили и новую иерархию нормативно-правовых актов в нашей стране.

Правовой нигилизм, если не беспредел! Опупеть можно!
Смерть рашистским оккупантам!

Сообщение 07-05-2010, 17:24
alexsheva Аватара пользователя
участник

Сообщения: 175
Откуда: Alexandriya

mekena писал(а):
Правовой нигилизм, если не беспредел! Опупеть можно!

Беспредел только начинается...
Стаття 50. Додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, віднесеним до категорії 1

Особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, у розмірах:
- інвалідам I групи - 100 процентів мінімальної пенсії за віком;
- інвалідам II групи - 75 процентів мінімальної пенсії за віком;
- інвалідам III групи, дітям-інвалідам, а також хворим внаслідок Чорнобильської катастрофи на променеву хворобу - 50 процентів мінімальної пенсії за віком. ( Абзац четвертий статті 50 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2532-12 від 01.07.92, в редакції Закону N 230/96-ВР від 06.06.96 )

Сегодня 07.05.2010 года Cайт Міністерства праці та соціальної політики України опубликовал Інформацію щодо змін в пенсійному забезпеченні у зв'язку з прийняттям Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» где написано что инвалиды 2 группы будут получать 20%прожиткового минимума согласно статті 50, 51,52 Закону України „Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”.Но ведь в этом Законе ст.50 говориться что дополнительная пенсия за потерю здоровья по 2 группе инавалидности 75% минимальной пенсии по возрасту.......это никак не 20% прожиткового минимума???? Это как понять???? повышение социальных гарантий НАОБОРОТ???????
Источник Законопроект від 25.09.2009 №4321

Альтернативная ссылка Размеры надбавок и повышений,
предусмотренных некоторыми Законами Украины для определенных категорий граждан

Отреагировали мгновенно!
Последний раз редактировалось alexsheva 07-05-2010, 17:54, всего редактировалось 1 раз.
...Сбит с ног - сражайся на коленях, идти не можешь - лежа наступай. В.Ф. Маргелов

mekena Аватара пользователя
Site Admin

Сообщения: 4671
Откуда: Донецкая обл. УКРАИНА!
alexsheva писал(а):
повышение социальных гарантий НАОБОРОТ???????
Именно! Любой власти пофиг ст.22 Конституции и решения КС. Как судились, так и будем судиться впредь...
:angry:

Likvidator эксперт

Сообщения: 7606
mekena писал(а):
alexsheva писал(а):
повышение социальных гарантий НАОБОРОТ???????
Именно! Любой власти пофиг ст.22 Конституции и решения КС. Как судились, так и будем судиться впредь...
:angry:

Отаке:
16 травня 2012 року

Суддя Овруцького районного суду Якухно О. М. , розглянувши у скороченому провадженні в місті Овруч справу за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації, управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі про перерахунок та виплату коштів відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" , -

В С Т А Н О В И В:
Рішенням Конституційного Суду України від 25.01.2012 року № 3-рп/2012 визначено, що в аспекті конституційного подання положення частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116 Конституції України треба розуміти так, що повноваження Кабінету Міністрів України щодо розробки проекту закону про Державний бюджет України та забезпечення виконання відповідного закону пов'язані з його функціями, в тому числі щодо реалізації політики у сфері соціального захисту та в інших сферах. Кабінет Міністрів України регулює порядок та розміри соціальних виплат та допомоги, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, відповідно до Конституції та законів України.

В аспекті конституційного подання положення частини другої статті 95, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України та пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв'язку з положеннями статті 6, частини другої статті 19, частини першої статті 117 Конституції України треба розуміти так, що суди під час вирішення справ про соціальний захист громадян керуються, зокрема, принципом законності. Цей принцип передбачає застосування судами законів України, а також нормативно-правових актів відповідних органів державної влади, виданих на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, в тому числі нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, виданих у межах його компетенції‚ на основі і на виконання Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України на відповідний рік та інших законів України.

Із змісту п.3 та п.4 мотивувальної частини рішення вбачається, що право Кабінету Міністрів України встановлювати у випадках, передбачених законом, порядок та розміри соціальних виплат та допомоги, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України може бути надано Верховною Радою України. Отже, Кабінет Міністрів України видає нормативно правові акти у сфері соціального захисту, керуючись, зокрема, Законами України, якими він на це уповноважується.

Відповідно до ст.58 Конституції України закони та ніші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Оскільки в 2007, 2009 та 2010 бюджетних роках Кабінетом Міністрів України не приймалося постанов про визначення розмірів спірних коштів виходячи з можливостей бюджету на відповідний рік, а в 2008 році рішенням Конституційного Суду України делеговане Кабінету Міністрів України таке повноваження визнано неконституційним, то суд вважає неможливим застосування постанов Кабінету Міністрів України, що прийняті до 2007 року та прийнятих в 2008 році.



Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" визначено вказані виплати в кратному розмірі від мінімальної заробітної плати в Україні. Даним Законом (статті 62 та 67) Кабінету Міністрів надано право проводити лише роз'яснення порядку застосування цього Закону, якими є постанови КМ № 987 від 20.06.2000 року, №936 від 20.09.2005 року, та підвищувати розміри доплат, пенсій і компенсацій, передбачених цим Законом, відповідно до зміни індексу вартості життя і зростання мінімальної заробітної плати, але не зменшення їх та встановлення їх у твердій сумі, яка не відповідає Закону.

Частиною 4 ст.9 КАС України визначено, що у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

За таких обставин, коли підзаконний нормативний акт суперечить Закону, обмежуючи права громадян визначені останнім, застосування зазначеної постанови неможливе.

Статтею 62 даного Закону визначено, що роз'яснення порядку застосування цього Закону провадиться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, рішення якого є обов'язковими для виконання міністерствами та іншими центральними органами державної виконавчої влади України, місцевими органами державної виконавчої влади, всіма суб'єктами господарювання незалежно від їх відомчої підпорядкованості та форм власності.

Відповідно до п. 2, 4 Порядку використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою КМ України № 936 від 20.09.2005 року, розпорядниками коштів за ст.37 Закону є управління праці та соціального захисту населення, а тому нарахування та виплату за вказаною статтею проводить УПСЗН Овруцької РДА.

Відповідно до п.п. 2, 4 Порядку …, затвердженого постановою КМ України № 936 від 20.09.2005 року, управління праці та соціального захисту населення не визначені розпорядниками коштів, що стосуються надбавки до пенсії.

В абз.2 п.2 Постанови КМ України № 936 від 20.09.2005 року вказано, що втрачають чинність пункти 20-22, 25-28, 30, 32-35 Порядку використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, затвердженого постановою КМ України від 20.06.2000 року № 987, тобто п.24 Порядку, який стосується виплат пенсіонерам, є чинним.

Відповідно до п.24 Порядку використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, затвердженого постановою КМ України від 20.06.2000 року № 987, видатки, пов'язані з наданням пільг щодо пенсійного забезпечення згідно із Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (пенсій на пільгових умовах за віком і стажем роботи, пенсій по інвалідності та у зв'язку з втратою годувальника, додаткові пенсії, щомісячні компенсації за втрату годувальника, підвищені пенсії і допомога), провадяться органами, які виплачують пенсію.

Вказана норма узгоджується зі ст.72 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», яка відносить до джерел формування коштів Пенсійного фонду кошти державного бюджету та цільових фондів, що перераховуються до Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом. Зазначені кошти становлять бюджет Пенсійного фонду (ст.71 цього Закону).

Крім того, згідно з Положенням про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 року № 8-2, управління Пенсійного фонду в районах, містах, районах у містах забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, безпосередньо призначає (здійснює перерахунок) і виплачує пенсії та інші виплати відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п 2.1. Положення основними завданнями Управління є:

забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, отже, є відповідачем у справах щодо виплати пенсій, доплат до них.

На підставі викладеного вимоги позивача підлягають задоволенню за виключенням періоду часу за ст.ст.37, 39 Закону з 1 травня по 8 липня 2007 року, та з 1 по 21 травня 2008 року.

Відповідно до ч.2 ст.5 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

На час розгляду справи змінилася норма ст.105 КАС України, яка встановлює вимоги до позову, відповідно до яких може бути проведено стягнення лише шкоди, а тому позов підлягає задоволенню шляхом зобов'язання відповідачів вчинити певні дії, а саме провести нарахування та виплату коштів.

Суд також враховує, що розмір доплат і компенсацій згідно Порядку та Положення повинен розраховуватися відповідачами, а не судом, а тому точну суму не донараховних коштів суд не визначає і вимога в цій частині задоволенню не підлягає.

Від сплати судового збору сторони звільнені : позивач згідно п.18 ст.4, відповідачі - п.7 та п.34 ст.4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито".

Керуючись ст.ст. 8-11, 18, 71, 160, 161, 162, 183-2, 267 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити частково.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі провести донарахування та виплату ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2 підвищення до пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, за період з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року 31 березня 2010 року в розмірі, визначеному ст.39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", що дорівнює двом мінімальним заробітним платам, встановленим Законами України "Про Державний бюджет України на 2007 рік", „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", "Про Державний бюджет України на 2009 рік", "Про Державний бюджет України на 2010 рік", щомісячно.

Зобов'язати управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації провести донарахування та виплату ОСОБА_1 щомісячної грошової допомоги у зв'язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та особистого підсобного господарства за період з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 березня 2010 року в розмірі, визначеному ст.37 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", що дорівнює 40 % від мінімальної заробітної плати, встановленої Законами України "Про Державний бюджет України на 2007 рік", „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", "Про Державний бюджет України на 2009 рік", "Про Державний бюджет України на 2010 рік", щомісячно.

В задоволенні решти вимог відмовити за безпідставністю.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Овруцькому районі та управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації подати звіт про виконання судового рішення протягом 1 місяця з дня набрання постановою законної сили.

Апеляційна скарга на постанову може бути подана через Овруцький районний суд в Житомирський апеляційний адміністративний суду протягом 10 днів з дня отримання копії цієї постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.


Суддя: О. М. Якухно

http://reyestr.court.gov.ua/Review/24001443


Вернуться в Загальні питання чорнобильців